Zvláštní přístup

Reagovat
Zvláštní přístup

Dobrý den, narazil jsem na Vaši iniciativu při hledání poradenství, po mé špatné zkušenosti s autoškolou, v kombinaci s mou fobií z řízení.

Minulý rok v podzimním období jsem se přihlásil do autoškoly Redhorse v Uherském Hradišti, domluva byla velice rychlá. Majitel autoškoly mi předal učebnici, a sdělil mi že si mám projít žlutě vyznačenou část, věnovanou tuším základní obsluze auta. Jako je poutání, nastavení zpětných zrcátek atp. Zároveň jsme si domluvili první termín, o které mi nebylo řečeno, o co přesně půjde.

Na první schůzce mě instruktor dovedl k autu, posadil za místo řidiče, během 5-10 minut se mi pokusil vysvětlit správné nastavení sedadla, zrcátek, volantu, který pedál k čemu slouží, princip řazení a funkci převodovky. Načež mě navedl k nastartování vozidla, a vyjetí z areálu bývalých kasáren (ve kterých je minimální provoz), do ostrého provozu. Dalo by se říct že do 15ti minut kdy jsem poprvé seděl za volantem auta, jsem byl naveden vjet ve špičce v cca 10 hodin dopoledne do ostrého provozu.

Celou jízdu jsem prožil v konstantní panice a šoku. Toto jsem se snažil několikrát sdělit i instruktorovy, ale bez odezvy. Jeli jsme z uherského Hradiště na točnu před Zlínem, celkově cca 46km. Z pocitu "že mám výcvik zaplacený", jsem na další jízdy šel ještě 6 krát, ale musel jsem to vzdát, protože se moje "panika" každou jízdou stále zhoršovala.

Nepíši Vám to jako "udání", ale spíše žádost o radu, jak postupovat, mám-li až paralyzující strach z řízení. V běžném životě jsem poměrně obratný, bystrý a technický typ. Napadá mě jako vhodné řešení, vyjezdit se na nějakém autodromu bez provozu, ale nevím zda-li je něco takového k dispozici. Autotrenažér je v Uherském Hradišti jediný, a tato autoškola má plno do příštího roku.

Byl bych Vám moc vděčný za radu, jak postupovat. Díky



Reakce

Dobrý den, po přečtení Vaší zkušenosti s příslušnou autoškolou by bylo nejlepší okamžitě změnit autoškolu. To co popisujete, je od začátku špatně. Vůbec nepíšete o výuce teorie, kde by měla být teorie jízdy a výuka ovládání vozidla. Praktický výcvik v řízení začíná na autotrenažéru, nebo na autocvičišti. Určitě ne v ostrém provozu. Pokud uchazeč zvládá vozidlo na autocvičišti, pak teprve může vyjet na komunikace s nízkou hustotou provozu.
Co se týká Vaší paniky a šoku z dopravního provozu a mnoha úkonů nutných k bezpečnému ovládání vozidla, je nutné si uvědomit, že je to velice náročná činnost. I zručný a obratný člověk může mít velký problém zvládnout vše potřebné pro bezpečné ovládání vozidla.
Pokud chcete pokračovat ve výcviku, zvolte jinou autoškolu! Zjistěte si, jak ve vybrané autoškole probíhá výuka a výcvik. Hlavně zda dodržují zákonem stanovené postupy v přípravě uchazečů o řidičské oprávnění.

 
 


Je třeba, aby každý uchazeč o řidičské oprávnění vyhledával autoškolu ne podle ceny, ale volil takovou autoškolu, která má na svých stránkách přehledný ceník a u každé skupiny řidičského oprávnění i počty hodin výcviku. To jsou zákonem stanovené minimální počty hodin výcviku v řízení v jednotlivých etapách, na které je výcvik rozdělen. Nejlépe by tam mohl být i přehled, co ve které etapě výcviku má uchazeč absolvovat a zvládnout. Pokud to zvládne, může pokračovat do další etapy a případně k závěrečné zkoušce. Pokud úkony dané pro příslušnou etapu nezvládne, musí pokračovat ve výcviku příslušné etapy. Ale to vše by měl uchazeč vědět při nástupu do autoškoly.
Jestli budete volit změnu autoškoly, dbejte na navržený postup výběru.