Storno poplatek zálohy za nezapočatý výcvik

Reagovat
Storno poplatek zálohy za nezapočatý výcvik

Dobrý den,

Chtěl bych poprosit o stanovisko k situaci, kdy mi autoškola napočitala storno poplatek při odstoupení od smlouvy, při tom, že jsem nebyl na žádné hodně výuky.

11. května jsem podal přihlášku do autoškoly a sekretářka mi řekla, že se mi ozve do 2 týdnu učitel, s tím že se jezdí jak večery tak víkendy, jízdy jsou dle domluvy s učitelem. Ten den se mi ozval učitel a na setkání řekl, že jezdí jen přes den, což mi kvůli práci nevyhovovalo. Poprosil jsem o změnu učitele a bylo mi řečeno, že vzhledem k velkému počtu žáků se mi ozve učitel zhruba do dvou týdnů. Zaplatil jsem přitom zálohu za výcvik ve výši 8000 Kč.

Učitel se mi ozval až koncem června, kdy mi nabidnul první hodinu jízdy. Když jsem s ním začal probírat plán výuky, tak mi bylo řečeno, že se bude se mnou snažit jezdit jednou za dva týdny! Takový přístup mi úplně nevyhovoval, jelikož vím od kamarádů, že je lepší to mít alespoň jednou za týden. Tak jsem se šel zeptat sekretářky na tuto situaci a bylo mi řečeno, že jsou velká autoškola, jeden učitel má 60 žáků druhý 90 a mám být rád, že mají takto čas. Furt se vymlouvali na absenci zkoušek, které ale nijak nesouvisí s výukou. Upozornil jsem i na to, že za jedna a půl měsíce mě nikdo nepozval na hodiny teorie, i když jsem nechával kontakt, aby mi dali vědět, na co mi řekla, že dnes zrovna je výuka, tu jsem odmítnul, jelikož jsem již měl jiné plány. Nakonec ještě ten den mi volala sekretářka, že mají dalšího učitele, co by rád jezdil i dvakrát týdně a že se mi ještě ten den ozve. Po týdnu čekání 2.7. jsem šel za sekretářkou a požádal o vrácení přihlášky a o vrácení peněz, byly mi vráceny hned dokumenty a bylo mi řečeno, že peníze přijdou do týdne.

Dnes mi přišla na účet částka 7000 Kč, volal jsem sekretářce, aby mi situaci vysvětlila a ta mi řekla, že se jedná o storno poplatek ve výši 1000 Kč dle jejich ceníku, protože s tím měli práci. Nikdo ale mě na to neupozornil předem a když jsem bral zpět přihlášku tak jsem se ptal, že mi přijde těch 8000 Kč a sekretářka řekla že ano. Teď se vymlouvá na to, že na to zapomněla. Dále se odvolává na to, že již odvedli za mě daně a že jim to nikdo nevrátí, i když vím, že by se mělo udělat opravní vyúčtování. Říkal jsem, že s tím vysloveně nesouhlasím, jelikož jsem výcvik ani nezačal, a sekretářka mi odpověděla, že se musí poradit s jednatelem a dá mi vědět, ale určitě mi nikdo nevrátí celou částku.

Celkově celou situaci hodnotím negativně a přijde mi to jako klámaní zákazníka. Nebyly mi podaný správné informace k výuce hned na začátku, a považuji storno poplatek za nepředmětny a beru to jako okrádaní, jelikož výuku jsem nezačal, nebyl jsem na žádné hodině teorie ani jízdě a zaplatil jsem jen zálohu. Se školou jsem neměl uzavřenou žádnou smlouvu a při vrácení přihlášky mi taky nedali podepsat žádný papír o vrácení peněz.

Jak mám v dané situaci postupovat a jestli mám možnost se obrátit na nějaké orgány pro řešení dané situaci.

Děkuji



Reakce

Vážený tazateli,
co se týká storno poplatku, musí být uveden buď v ceníku nebo ve všeobecných podmínkách dané autoškoly. Pokud jste o něm nebyl informován, tak je to na podání podnětu u ČOI na prošetření daného jednání autoškoly.
Dále Vaše výuka nebyla zahájena z důvodu neabsolvování první hodiny, tím pádem autoškole vznikly minimální náklady a takto vysoký storno poplatek je neadekvátní. Jestliže, ale autoškola nějaké hodiny vykázala, je to taktéž na podání podnětu k prošetření u příslušného úřadu obce s rozšířenou působností, kam spadá tato autoškola.