Rozšíření ŘP B, A1 (s omezením na automat) na A2

Reagovat
Rozšíření ŘP B, A1 (s omezením na automat) na A2

Dobrý den, mám řidičský průkaz sk.B, B1, AM, A1, přičemž skupinu A1 s harm. kódem 79 jsem obržel ke skupině B, toto opravňuje k řízení motocyklů s automatickou převodovkou do 125ccm, 11kW, nejedná se tedy o plnohodnotné A1.
Můj dotaz zní, zdali lze tuto A1 rozšířit na A2 pouhým vykonáním doplňkové zkoušky praktické jízdy (sk. A1 mám déle než 2 roky).
Děkuji.



Reakce

Dobrý den,

bohužel nemáte plnohodnotnou skupinu A1. Oprávnění na A1 s automatem vám platí pouze v ČR, jinde můžete řídit vozidla skupiny AM (do 45 km/h, 50ccm). Takže odpověď je jednoznačně negativní - nejedná se o rozšíření z A1 na A2.

Pokud by jste chtěl získat oprávnění na skupinu A2, musíte absolvovat kompletní přípravu včetně teorie a také celou zkoušku, tedy test z pravidel a zkoušku z praktické jízda (úkony + provoz)

 
 


Na tento dotaz je stejná odpověď jako výše. Máte oprávnění získané na dnešní skupinu AM a A s omezením do 50 ccm. V ČR lze s oprávněním na skupinu B též řídit i motocykly skupiny A1 s automatickou převodovkou.

Jelikož nemáte plnohodnotné oprávnění na skupinu A1, nemůžete řídit s B motocykl sk. A1 s manuálem. Aby jste takový motocykl mohl řídit, musíte absolvovat výcvik a celou zkoušku na některou ze skupin motocyklů, minimálně na A1.

 
 


Dobrý den ,

odpověď máte u prvního příspěvků, nemáte A1 s automatem, pouze tuto skupinu lze řídit s B. Takže pokud chcete jezdit s A1 manuál, je nutné získat oprávnění celou zkouškou, tedy i s testem. Pokud ale máte B, pak bych asi volil již skupinu A2 do 35 kW.

 
 


Dobrý den,

ve vámi uvedeném příspěvku mícháte několik věcí dohromady.

1. ze skupiny AM není možné rozšíření, to je možné až z plného oprávnění na skupinu A1.

2. Označení uvedené u skupiny A1 s harmonizačním kódem 79 vydaného s B omezuje opravňuje k řízení motocyklů skupiny A1 s omezením na objem motoru 50 ccm, výkon max. 11 kW. Takže se nejedná o plnohodnotné oprávnění na A1 získané zkouškou. Tudíž není možné realizovat rozšíření, protože držitel nezískal oprávnění zkouškou, ale v rámci rovnocennosti.

Dříve získávané oprávnění na skupinu M (získávané před rokem 2001) je transformováno na oprávnění pro současnou skupinu AM a A1 s omezením do 50 ccm. Takže není to plnohodnotné oprávnění A1.

 
 


Vážený úředníku,
harmonizovaný kód 79 zapsaný u skupiny A1 je bývalý kód 150, který se po roce 2001 zaznamenával podle tehdy účinné vyhlášky namísto skupiny M. Nová skupina AM je méně nežli tehdejší M, proto se omezuje vyšší skupina. Dotyčný tedy nemá A1 s automatem, tam by byl kód 78. Má A1 s kódem 79.
Skupina B v rámci rovnocennosti podle § 81 z.č. 361/2000 Sb. k řízení A1 s automatem pouze opravňuje. A to je rozdíl.

Kód 79 je vysvětlen zde:
Přechodná ustanovení zavedena vyhláškou č. 243/2012 Sb. Čl. II
Přechodné ustanovení:
Omezení řidičských oprávnění zaznamenaných národními harmonizačními kódy 150 a 151 podle vyhlášky č. 31/2001 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti této vyhlášky, zůstávají zachována i po nabytí účinnosti této vyhlášky. V řidičských průkazech vydaných ode dne nabytí účinnosti této vyhlášky se tato omezení zaznamenávají harmonizovaným kódem 79.

 
 


Dobrý den,

na uvedené dotazy jsem odpovídal dle platné legislativy. Chápu vaše námitky, ale to by jste musel řešit jinde. Asi nejelegantnější řešení je udělat si rovnou skupinu A1 v 16 letech a pak pak si toto oprávnění rozšířit na vyšší skupinu oprávnění k řízení silnějších motocyklů.

 
 


V roce 1997 jste měl M.
Pak byl harm. kód 150:
150. Omezení řidičského oprávnění skupiny A1 do 50 cm3. Redy A1 (vyšší, ale omezená).
Pak se kódy změnily:
Přechodná ustanovení zavedena vyhláškou č. 243/2012 Sb. Čl. II
Přechodné ustanovení
Omezení řidičských oprávnění zaznamenaných národními harmonizačními kódy 150 a 151 podle vyhlášky č. 31/2001 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti této vyhlášky, zůstávají zachována i po nabytí účinnosti této vyhlášky. V řidičských průkazech vydaných ode dne nabytí účinnosti této vyhlášky se tato omezení zaznamenávají harmonizovaným kódem 79.
Takže máte pořád stejné M jako na začátku a můžete s motorkou 50 cm3 jezdit co to dá.