Dobrý den,
Jsem řidič z povolání, s 30ti letou praxí na vozidlech všech skupin, v posledních 20ti letech, jako řidič autobusu a MKD v celé EU. Absolvoval jsem pravidelná školení řidiče z povolání, mám najeto cc 1.5mil.km bez nehody od roku 1978,
kdy jsem získal řidičský průkaz. Nyní jsem již v důchodu, ale po vybodování jsem si požádal o navrácení ŘP, pouze o skupinu B, která mě stačí. Vybral jsem si autoškolu pro navrácení ŘP, školení ,zkušební jízda i závěrečný test v pořádku, ale zkušební jízda s panem zkušebním komisařem se "nepovedla", dle vyjádření zkušebního komisaře jsem prý neprošel.
Žádného dopr. přestupku jsem se nedopustil ,ale jeho konstatování bylo,že se jemu nelíbilo "pár" věcí, co "prý" jako řidiči z povolání děláme podle něj špatně!
"držení volantu", řízení jednou rukou atd. Když mě četl, co se jemu nelíbilo, hned mě napadlo, že mu zapůjčím nějaký kamion nebo autobus, aby mě to v praxi předvedl sám! Řízení jednou rukou je naprosto v pořádku, nemohl by jste tedy, řadit,zapnout rádio,topení ,brzdu atd. Nejsem vůbec spokojen
s jeho výkladem jak řídit! Mohu si vybrat na druhou praktickou zkoušku jiného zkušebního komisaře v jiné autoškole a v jiném městě?
Mám pocit, že pan komisař je zaujatý a jeho výklad zákona není správný.
PS: mé vzdělání je obor automechanik+průmyslová škola strojní a automobilní s maturitou, vojenská škola obor ženijní technika. Mám strojnický průkaz na dozery,nakladače,jeřáby a vojenské stroje. Dosavadní řidičské oprávnění od roku 1978- 1985 ABCEDT,nově AM,A1,A2,A,B1,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T
Některé stroje za provozu normálně ovládáte tak, že každá ruka dělá jinou činnost, levá na volantu,nebo /kniplu letadla/,pravá na joysticku stroje a ještě ovládáte prsty tlačítka různé funkce stroje za jízdy!!! Což já normálně ovládám. Na rozdíl od pana XX komisaře, který ovládá tak možná svoji pojízdnou židličku za stolem na městském úřadě.....
Děkuji za odpověď, Milan Verner
Reakce
Vážený tazateli,
určitě máte právo volby a kdykoliv můžete změnit komisaře i autoškolu. Jen pokud budete vozidlo nadále ovládat tímto způsobem a budete se dopouštět chyb, které Vám komisař vytýkal, tak neuspějete u žádné zkoušky.
Například držení volantu jednou rukou, je vždy pro ovládání vozidla v krizových situacích složitější nežli oběma rukama. Nemáte například takovou možnost otočení volantu, ta jedna ruka prostě chybí. Ano, jsou situace, kdy se řízení jednou rukou nevyhnete, ale vždy je potřeba, aby k tomu docházelo co možná nejkratší dobu.
Dále ke komisaři XX, komisaři jsou velmi kvalitně prověřováni ze svých znalostí a dovedností. Každý rok týdenní školení a co pět let přezkoušení před komisí jmenovanou Ministerstvem dopravy. Věřte, že je to složitější, než zkoušky na skupinu B a ovládání kolečkové židle.