Počet odřízených hodin v autoškole

Reagovat
Počet odřízených hodin v autoškole

Dobrý den,

Právě podstupuju řidický výcvik na skupinu B v autoškole, jejíž jméno nechci zmiňovat. Jízdy mám sice jako dvouhodinovky, ale řídím jen 45 min, zbylých 45 v autě sedím a řídí jiný žák, kterého jen sleduju. Je to v pořádku? Pokud ne a konfrontuju s tím mou instruktorku, čím se mám obhajovat? Kde přesně je napsané, že musím mít 28 odřízených jízd?

Prosím, nikde můj příspěvek nezveřejňujte

Děkuji, s pozdravem



Reakce

Dobrý den, to co popisujete jako běžnou praxi v autoškole, kde provádíte výcvik, je naprosto v rozporu se zákonem 247/2000 Sb.
V § 27 uvedeného zákona je:
(2) Provozovatel autoškoly je dále povinen zajistit, aby
a) vyučovací hodina trvala 45 minut,
b) výcvik v řízení vozidla netrval déle než 4 vyučovací hodiny denně u jednoho žadatele;
v případě výcviku žadatele o získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1, A2, A, B1 nebo B nesmí v první a druhé etapě výcviku podle přílohy č. 3 trvat výcvik v řízení vozidla déle než 2 vyučovací hodiny denně,
Příloha č. 3 k zákonu č. 247/2000 Sb. v tabulce č. 2 stanoví pro skupinu B jako minimální počet 28 hodin praktického výcviku v řízení vozidla.
Způsob provádění výcviku v řízení a obsah vyučovacích hodin stanoví prováděcí předpis
VYHLÁŠKA 167/2002 Sb.
§ 5
Obsah a rozsah praktického výcviku k získání řidičského oprávnění
(1) Praktický výcvik v řízení vozidla se provádí ve třech po sobě jdoucích etapách a je přizpůsoben příslušné skupině vozidel. Výcvik je zaměřen
a) v první etapě na provedení kontroly vozidla před jízdou a základní úkony řidiče před zahájením jízdy, nácvik a zvládnutí základních řidičských dovedností nutných pro ovládání vozidla volantem nebo řídítky, pedálem nebo rukojetí akcelerátoru, spojkou, řazením, provozní a parkovací brzdou,
b) v druhé etapě na procvičování získaných základních řidičských dovedností v městském a mimoměstském provozu s nízkou hustotou provozu vozidel s důrazem na dodržování předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zásad bezpečné jízdy, jízdu vyšší rychlostí, nácvik a zvládnutí dalších řidičských dovedností v různých situacích v provozu, ovládání výstroje a výbavy vozidla, například stěrače a ostřikovače skel, odmlžování, klimatizace nebo osvětlení vozidla, pro jeho bezpečný provoz a na jízdu za snížené viditelnosti,
c) ve třetí etapě na dosažení plné samostatnosti při řízení vozidla v hustém městském a mimoměstském provozu, na různých kategoriích pozemních komunikací, řízení vozidla za ztížených podmínek, řešení složitých dopravních podmínek a dopravních situací a na jízdu za snížené viditelnosti.
Ze všech ustanovení zákona a prováděcí vyhlášky vyplývá, že provádění praktického výcviku v řízení znamená VOZIDLO FYZICKY ŘÍDIT! NE sledovat jak řídí jiný uchazeč.