Dobrý den,
ráda bych znala váš názor na praktiky mě autoškoly. Konkrétně o první jízdy a počítání jízd do 28hod povinných jízd.
Moje první 2 vyučovací hodiny jízd, které mám takto i zapsané v průkazu, se odehrály na nějakém parkovišti/skladišti u servisu, kam mě majitel autoškoly zavezl a cca 45 minut mi ukazoval, co kde v autě najdeme a jaké máme osvětlení vozu apod, pak mě odvezl zpět k autoškole. Při druhé dvouhodinové jízdě mě jiná instruktorka zavezla ke garážím, kde opět proběhla nějaká výuka o povinné výbavě a pak jsem si vyzkoušela rozjezd a brzdění a následně jsem sama dojela zpět k autoškole. Takže papírově jsem měla v tu chvíli odjezdeny tři hodiny,v reálu přibližně 15 minut.
Vzhledem k dalším okolnostem chci přestoupit jinam, přesto bych chtěla vědět, zda je něco takového v pořádku. Mě se spíš zda, že se snaží autoškola šetřit a tak do jízd zapisuje i to, co tam vůbec nepatří.
Předem děkuji za odpověď.
Reakce
Dobrý den, do praktického výcviku patří seznámení s vozidlem a předodjezdová prohlídka, ale nemůže to zabrat téměř 3 hodiny z praktického výcviku v řízení vozidla.
Při první hodině, nebo dvouhodině výcviku v řízení v několika málo minutách učitel naváže na výuku teoretických předmětů, kde byla provedena výuka o ovládání a údržbě vozidla, kde se probírá:
a) všeobecný popis vozidla
b) popis základních soustav vozidla, jejich charakteristika, účel, činnost a základní údržba, zásady jejich správného používání
c) ovládací ústrojí vozidla, ovladače a sdělovače, jejich umístění a označení
Pokud proběhla tato výuka na učebně, stačí potom uchazeči ukázat, kde v konkrétním vozidle je příslušný ovladač a sdělovač.
Používání povinné výbavy a další úkony patří do výuky praktické údržby vozidla.
Jestliže máte Vámi popisovanou zkušenost z úvodních hodin praktického výcviku, bude opravdu nejlepší tuto autoškolu opustit.