Dobrý den,
dostali jsme se s kolegou do sporu ohledně evidence doplňovacího výcviku a žadatelem dokupovaných jízd nad rámec minimálního počtu vyučovacích hodin.
Zajímá mě, jak správně evidovat jízdy výcviku, které si žadatel doplácí po odježdění zákonných 28 hodin pro sk. B, před prvním přihlášením ke zkoušce.
1) Podle §30 zák. č. 247/2000 Sb. vycházím z toho, že dokud neukončím výuku a výcvik (tedy nepožádám úřad o zkoušku), můžu po dohodě se žadatelem odjezdit libovolný počet hodin, které v třídní knize i "vozáku" eviduji v posloupnosti 29, 30.... Horní hranice počtu hodin není nikde uvedena.
2) Kolega je však názoru, že jakákoliv další hodina nad zákonných minimálních 28 je doplňovací. Podle něj musím tedy po 28.hodině ukončit výcvik, požádat úřad o zkoušky, hned poté ale poslat novou hlášenku o zahájení doplňovacího výcviku. Ten poté ve "vozáku" eviduji zkratkou DV-1, DV-2, atd...
Dle mého názoru je správný postup dle bodu 1), už podle popisu doplňovacího výcviku v §19 zák. č. 247/2000 Sb., písm. a) Doplňovací výcvik je až po předchozí neúspěšné zkoušce.
Kromě jiného tento postup znamená menší administrativní zátěž pro autoškolu i pro úřad.
Děkuji za odpověď!
Reakce
Vážený tazateli,
ano máte pravdu. Podle §30 zák. č. 247/2000 Sb. Výuku a výcvik žadatele o řidičské oprávnění ukončí provozovatel autoškoly za předpokladu, že žadatel o řidičské oprávnění absolvoval minimální počet hodin výuky a výcviku stanovený učební osnovou pro příslušnou skupinu vozidel, popřípadě vyšší počet hodin dohodnutých mezi žadatelem o řidičské oprávnění a provozovatelem autoškoly, a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.
Jak uvádí citovaný par. lze po dohodě s žadatelem absolvovat vyšší počet hodin, než je minimum. Poté zaznamenáváte v Průkazu žadatele o ŘO tyto další hodiny dále do kolonek 29,30, atd.
Pokud je žadatel o ŘO po neúspěšné zkoušce, pak následuje postup podle §19 zák. č. 247/2000 Sb., absolvuje doplňovací výuku a výcvik.