Dotaz na průběh prvních jízd

Reagovat
Dotaz na průběh prvních jízd

Dobrý den, zajímá mě, jestli je normálni, že se při druhé jízdě( první byla na parkovišti a jen jsem jednou nastartoval a zabrzdil auto) jede hned do hustého provozu, cca v 14:30hod. ve velkém městě? V podstatě jsem ani auto skoro neuměla rozjet, řadit, parkovat, točit volantem. Nejsem teda nějaký expert
na řízení,,,to vím,,, ale asi proto, že jsem to v životě nedělala....Neměl by mě to první učitel naučit a pak až jít do slabého provozu a až později do centra města? Nehledě na to, že byl tedy dost protivný, netrpělivý , měl hloupé poznámky a říkal, co všechno děláme( my žaci) špatně. Děkuji moc za odpověď.



Reakce

Dobrý den, výcvik v řízení je rozdělen do tří etap. První etapa pro skupinu "B" je v rozsahu 7 hodin, z toho 2 hodiny na autocvičišti (to byla asi ta jízda na parkovišti) a dále 5 hodin v provozu. Co se má v jednotlivých etapách procvičovat stanoví přímo Vyhláška č. 167/2002 Sb.
Pro Vaši informaci uvádím, co je zaměřením jednotlivých etap:
a) v první etapě na provedení kontroly vozidla před jízdou a základní úkony řidiče před zahájením jízdy, nácvik a zvládnutí základních řidičských dovedností nutných pro ovládání vozidla volantem, pedálem akcelerátoru, spojkou, řazením, provozní a parkovací brzdou,

b) v druhé etapě na procvičování získaných základních řidičských dovedností v městském a mimoměstském provozu s nízkou hustotou provozu vozidel s důrazem na dodržování předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zásad bezpečné jízdy, jízdu vyšší rychlostí, nácvik a zvládnutí dalších řidičských dovedností v různých situacích v provozu, ovládání výstroje a výbavy vozidla, například stěrače a ostřikovače skel, odmlžování, klimatizace nebo osvětlení vozidla, pro jeho bezpečný provoz a na jízdu za snížené viditelnosti,
c) ve třetí etapě na dosažení plné samostatnosti při řízení vozidla v hustém městském a mimoměstském provozu, na různých kategoriích pozemních komunikací, řízení vozidla za ztížených podmínek, řešení složitých dopravních podmínek a dopravních situací a na jízdu za snížené viditelnosti.
Z uvedeného je parné, že při druhé vyučovací hodině, nebo dvouhodině, není vhodné provádět výcvik v hustém městském provozu.