Původní příspěvek:
Vážený ombudsmane,
obracím se na Vás s žádostí o posouzení férovosti přístupu a organizace ze strany autoškoly, kterou aktuálně navštěvuji. Mám za to, že jednání této autoškoly nebylo vůči mně jako žákovi zcela transparentní ani adekvátní, což vedlo k výraznému prodloužení délky kurzu a celkově nepříjemné zkušenosti. Níže uvádím souhrn mé situace:
1) Nedostatečná informovanost:
Po absolvování 14 povinných jízd jsem byl informován, že nemohu přistoupit ke zkoušce, protože mi chybí teoretické hodiny. Tuto skutečnost mi však během celého kurzu nikdo ani jednou nezmínil. Přestože je možné, že byla povinnost docházet na hodiny teorie zmíněna na začátku kurzu, během celých 14 jízd, které trvaly několik měsíců, ani při e-mailové komunikaci s majitelem autoškoly (kdy jsem mimo jiné žádal předběžně termín na zkoušku a zmiňoval svůj pokrok, například že mám 11. jízdu), nedošlo ke zmínění této skutečnosti. Na to, že mi povinnost teorie chybí, mě autoškola upozornila až po dokončení všech jízd. Tento nedostatek komunikace působí velmi neprofesionálně a zavádějícím dojmem.
2) Zpožděné plánování jízd:
Kurz trval přibližně 8 měsíců, protože mi byly jízdy plánovány v průměru jednou za 2–3 týdny. Tento přístup považuji za neefektivní a vůči žákům demotivující.
3 ) Neférový přístup k novým žákům:
Již na úvodní hodině po zaplacení kurzu nám bylo sděleno, že budeme mít nižší prioritu při plánování jízd, protože jsou v autoškole žáci, kteří jsou zde delší dobu. Tato informace nám však nebyla sdělena před zaplacením kurzu, což považuji za neférové.
4) Nevhodné organizační podmínky:
Během kurzu se opakovaně stávalo, že instruktor přicházel na jízdy se zpožděním 10–25 minut nebo musel během jízdy odejít, například na toaletu. Chápu, že tyto situace mohou být nevyhnutelné, avšak považuji je za důsledek špatné organizace ze strany vedení autoškoly, které neefektivně plánuje rozvrh jízd.
4) Doporučení přikoupit další jízdy:
Po absolvování 14 jízd mi bylo sděleno, že zkoušku mohu absolvovat až přibližně v únoru po dokončení teorie, a zároveň mi bylo doporučeno, abych si mezitím přikoupil další jízdy. Toto považuji za zcela nevhodný přístup, který působí spíše jako záměrné prodlužování kurzu s cílem zvýšit náklady pro žáky.
Celkově na mě přístup autoškoly působí jako neprofesionální a nekonzistentní. Záměrem mé žádosti není konflikt, ale objektivní posouzení, zda jednání autoškoly bylo v souladu s běžnými standardy a zda je možné situaci nějak řešit.
Budu Vám vděčný za radu nebo stanovisko k této záležitosti. Pokud by bylo třeba doplnit další informace nebo důkazy (e-mailová komunikace, kartička s evidencí jízd apod.), rád je poskytnu.
S přáním hezkého dne
Ondřej Osvald
Vážený ombudsmane,
obracím se na Vás s žádostí o posouzení férovosti přístupu a organizace ze strany autoškoly, kterou aktuálně navštěvuji. Mám za to, že jednání této autoškoly nebylo vůči mně jako žákovi zcela transparentní ani adekvátní, což vedlo k výraznému prodloužení délky kurzu a celkově nepříjemné zkušenosti. Níže uvádím souhrn mé situace:
1) Nedostatečná informovanost:
Po absolvování 14 povinných jízd jsem byl informován, že nemohu přistoupit ke zkoušce, protože mi chybí teoretické hodiny. Tuto skutečnost mi však během celého kurzu nikdo ani jednou nezmínil. Přestože je možné, že byla povinnost docházet na hodiny teorie zmíněna na začátku kurzu, během celých 14 jízd, které trvaly několik měsíců, ani při e-mailové komunikaci s majitelem autoškoly (kdy jsem mimo jiné žádal předběžně termín na zkoušku a zmiňoval svůj pokrok, například že mám 11. jízdu), nedošlo ke zmínění této skutečnosti. Na to, že mi povinnost teorie chybí, mě autoškola upozornila až po dokončení všech jízd. Tento nedostatek komunikace působí velmi neprofesionálně a zavádějícím dojmem.
2) Zpožděné plánování jízd:
Kurz trval přibližně 8 měsíců, protože mi byly jízdy plánovány v průměru jednou za 2–3 týdny. Tento přístup považuji za neefektivní a vůči žákům demotivující.
3 ) Neférový přístup k novým žákům:
Již na úvodní hodině po zaplacení kurzu nám bylo sděleno, že budeme mít nižší prioritu při plánování jízd, protože jsou v autoškole žáci, kteří jsou zde delší dobu. Tato informace nám však nebyla sdělena před zaplacením kurzu, což považuji za neférové.
4) Nevhodné organizační podmínky:
Během kurzu se opakovaně stávalo, že instruktor přicházel na jízdy se zpožděním 10–25 minut nebo musel během jízdy odejít, například na toaletu. Chápu, že tyto situace mohou být nevyhnutelné, avšak považuji je za důsledek špatné organizace ze strany vedení autoškoly, které neefektivně plánuje rozvrh jízd.
4) Doporučení přikoupit další jízdy:
Po absolvování 14 jízd mi bylo sděleno, že zkoušku mohu absolvovat až přibližně v únoru po dokončení teorie, a zároveň mi bylo doporučeno, abych si mezitím přikoupil další jízdy. Toto považuji za zcela nevhodný přístup, který působí spíše jako záměrné prodlužování kurzu s cílem zvýšit náklady pro žáky.
Celkově na mě přístup autoškoly působí jako neprofesionální a nekonzistentní. Záměrem mé žádosti není konflikt, ale objektivní posouzení, zda jednání autoškoly bylo v souladu s běžnými standardy a zda je možné situaci nějak řešit.
Budu Vám vděčný za radu nebo stanovisko k této záležitosti. Pokud by bylo třeba doplnit další informace nebo důkazy (e-mailová komunikace, kartička s evidencí jízd apod.), rád je poskytnu.
S přáním hezkého dne
Ondřej Osvald