Původní příspěvek:
Od 1.10. požaduje MD prostřednictvím krajského úřadu na akreditovaných střediscích úpravu učebních plánů pro zdokonalování řidičů s odůvodněním, že vyučovací hodina pro tento druh činnosti je 60 minut.
Protože od platnosti zákona 247 (což je již 20 let) jsme všichni počítali s tím, že když je v zákoně 247 § 27, odst. 2a uvedeno „…aby vyučovací hodina trvala 45 minut“, platí to jak pro autoškoly, tak i pro akreditovaná střediska. Žádná jiná věta o délce vyučovací hodiny v zákoně ani v prováděcí vyhlášce není.
Pokud budeme tento požadavek MD akceptovat, znamená to prodloužení vyučovací doby i praktického výcviku o 25 %, což např. u získání profesního osvědčení je 35 hodin, tedy skoro týden pracovní doby. To znamená samozřejmě i vyšší mzdové náklady , tak i více najetých km.
MD nás tedy nutí zvýšit ceny o 25 % (což je rozdíl v tisících Kč) bez jakéhokoliv právního podkladu, jenom na základě pochybného výkladu nějakého úředníka.Přitom např. smlouvy na rekvalifikace s Úřadem práce jsou na několik let dopředu s fixovanou cenou, která byla uvedena pro výběrové řízení.
Domnívám se (a můj právník s tím souhlasí), že tento požadavek MD je protiprávní a neakceptovatelný bez předchozí změny zákon 247.
Můžete autoškolské veřejnosti sdělit názor na tento problém ?
Od 1.10. požaduje MD prostřednictvím krajského úřadu na akreditovaných střediscích úpravu učebních plánů pro zdokonalování řidičů s odůvodněním, že vyučovací hodina pro tento druh činnosti je 60 minut.
Protože od platnosti zákona 247 (což je již 20 let) jsme všichni počítali s tím, že když je v zákoně 247 § 27, odst. 2a uvedeno „…aby vyučovací hodina trvala 45 minut“, platí to jak pro autoškoly, tak i pro akreditovaná střediska. Žádná jiná věta o délce vyučovací hodiny v zákoně ani v prováděcí vyhlášce není.
Pokud budeme tento požadavek MD akceptovat, znamená to prodloužení vyučovací doby i praktického výcviku o 25 %, což např. u získání profesního osvědčení je 35 hodin, tedy skoro týden pracovní doby. To znamená samozřejmě i vyšší mzdové náklady , tak i více najetých km.
MD nás tedy nutí zvýšit ceny o 25 % (což je rozdíl v tisících Kč) bez jakéhokoliv právního podkladu, jenom na základě pochybného výkladu nějakého úředníka.Přitom např. smlouvy na rekvalifikace s Úřadem práce jsou na několik let dopředu s fixovanou cenou, která byla uvedena pro výběrové řízení.
Domnívám se (a můj právník s tím souhlasí), že tento požadavek MD je protiprávní a neakceptovatelný bez předchozí změny zákon 247.
Můžete autoškolské veřejnosti sdělit názor na tento problém ?