Původní příspěvek:
Dobrý den,
Prosím o vysvětlení: při odbočení vpravo přes vyhrazený jízdní pruh, v situaci, kde NENÍ značka IP19 Řadicí pruhy, která by určovala odbočení z pravého pruhu (je to malá křižovatka, viz obrázek v příloze):
a) je řidič POVINEN k odbočení vpravo využít onen vyhrazený pruh, tedy do něj před odbočením najet, a případně v jaké vzdálenosti před křižovatkou?
b) SMÍ (ale nemusí) řidič k odbočení vpravo využít vyhrazený pruh? Tedy lze odbočit z levého (nevyhrazeného) pruhu kolmo přes buspruh?
c) MUSÍ řidič odbočit z levého pruhu a vyhrazený pruh pouze kolmo přejet? (Analogicky je to na jiné křižovatce v téže lokalitě s cyklopruhem, viz druhý obr. v příloze, tam je ale značka IP19, takže je to jasné)
Děkuji Vám za vysvětlení.
Pozn: první obrázek - situace se značkou IP 19, druhý a třetí je identický, situace bez značky. Duplicitní obrázek mi nejde v editoru smazat.
Dobrý den,
Prosím o vysvětlení: při odbočení vpravo přes vyhrazený jízdní pruh, v situaci, kde NENÍ značka IP19 Řadicí pruhy, která by určovala odbočení z pravého pruhu (je to malá křižovatka, viz obrázek v příloze):
a) je řidič POVINEN k odbočení vpravo využít onen vyhrazený pruh, tedy do něj před odbočením najet, a případně v jaké vzdálenosti před křižovatkou?
b) SMÍ (ale nemusí) řidič k odbočení vpravo využít vyhrazený pruh? Tedy lze odbočit z levého (nevyhrazeného) pruhu kolmo přes buspruh?
c) MUSÍ řidič odbočit z levého pruhu a vyhrazený pruh pouze kolmo přejet? (Analogicky je to na jiné křižovatce v téže lokalitě s cyklopruhem, viz druhý obr. v příloze, tam je ale značka IP19, takže je to jasné)
Děkuji Vám za vysvětlení.
Pozn: první obrázek - situace se značkou IP 19, druhý a třetí je identický, situace bez značky. Duplicitní obrázek mi nejde v editoru smazat.